Congruența comunicării

O sa vorbesc în rândurile care urmează despre unul din secretele pe care îl folosesc persoanele care au succes, atât în viața personală cât și în cea profesională. Este o metodă simplă, pe care o puteți folosi oricând și care vă poate ajuta să transmiteți mesaje puternice către ceilalți. Este vorba despre congruența între cuvinte și limbajul non verbal, pe care o puteți gestiona astfel încât să transmiteți mesajul așa cum doriți.

 

Când comunicăm cu ceilalți, cuvintele și semnalele non-verbale pot fi congruente sau incongruente. În primul caz, al congruenței, se întăresc reciproc, iar în al doilea rând se contrazic.

De exemplu: Dacă o persoană spune că nu este supărată și semnalele non verbale arată calm, comunicarea este congruentă. Pe de altă parte, dacă semnalele non verbale arată că persoana este în mod clar furioasă, comunicarea verbală și non-verbală se contrazic reciproc. Ce credem mai mult? Desigur semnalele corpului, pentru că subconștientul nostru transmite instant semnalele corpului.

 

V-ați întrebat de ce unii oameni intră imediat în relații bune cu ceilalți și inspiră încredere, în timp ce alții nu reușesc, în ciuda intențiilor bune pe care le au? Unii îi atrag pe cei din jur indifernt de aspect si statut social, iar alții nu reușesc sa trezeasca interes deși au multe calităti. Este posibil ca la locul de muncă unii oameni să reușească să mențină relații relaxate și eficiente, iar alții să fie în mod constant captivi în dinamica conflictuală. În unele familii părinții obțin cu ușurință respectul și cooperarea pe care o caută de la copiii lor, iar pentru alții acest obiectiv reprezintă o luptă disperată.

Care este SECRETUL lor? Răspunsul la această întrebare este esențial, dacă vă interesează îmbunătățirea calității comunicarii si implicit a relațiilor voastre.

Iată două lucruri pe care cei care se bucura de succes le au in comun:
• au învățat să comunice în mod congruent gândurile și emoțiile prin limbajul corpului.
• știu să comunice în mod corespunzător punctele lor forte, astfel încât celorlalți să le fie mai ușor să îi aprecieze.

Dacă acest lucru nu se întâmplă, relațiile voastre, atât în viața emoțională, cât și în cea profesională, nu pot fi echilibrate. Sunt într-adevăr singurele diferențe dintre cei care stabilesc cu adevărat relații speciale cu ceilalți și cei care nu reușesc!
Puteți învăța să utilizați în orice context relațional, un mod de comunicare, care duce la reacții pozitive și le reduce pe cele negative.

 

Tocmai pentru aceasta la cursul de Analiză și Evaluarea Comportamentală, comunicarea și limbajul non verbal sunt două instrumente studiate, pentru a vă ajuta să profitați maxim de puterea comunicării, să îi puteți înțelege pe alții și să vă puteți înțelege pe voi.

 

Știați că 🙂

Dacă aveți senzația că alții nu recunosc întotdeauna valoarea voastră reală respectul, recunoașterea și admirația la locul de muncă sau în viața voastră emoțională, trebuie să acordați atenție modului în care comunicați? Adică să învățați felul în care mesajele pe care le trimiteți cu ajutorul cuvintelor, să fie congruente cu ceea ce exprimați cu gesturile și cu fața